Tuesday, October 22, 2019
Log In

Aanmelden

Wachtwoord vergeten?

Subtotaal winkelwagen: € 0,00

Over KETOSE

KETOSE

Om het lichaam in ketose te krijgen moeten er zo weinig mogelijk koolhydraten worden gegeten maar zijn vetten (80%-90%) en eiwitten (10%) meer dan welkom.
Het lichaam krijgt zijn energie dan niet meer uit glucose waardoor de lever over gaat op het afbreken van vetten deze omzet in ketonen die het lichaam gebruikt als energiebron.
U begrijpt het al, het lichaam verbrandt vetten in plaats van suikers, u valt snel vele kilo’s af en bijkomend voordeel is dat u zich extreem fit voelt, u een beter uithoudingsvermogen heeft (tot wel 15% meer) en scherp in het hoofd bent. Het ketogeen dieet heeft een positieve uitwerking op mensen met epilepsie (met name kinderen) en een gunstig effect bij diabetes dus je zou zeggen iedereen aan het ketogeen dieet!

Nu kleven er ook wat nadelen aan het ketogeen dieet die ook niet onbenoemd mogen blijven, zo blijkt na onderzoek van verschillende volwassen met obesitas dat het ketogeen dieet gevolgen kan hebben op de spiermassa wat natuurlijk niet wenselijk is. Tevens moet u zich houden aan een strikt dieet en zijn aardappelen, brood en pasta uit den boze om in fase van ketosis te komen. Tevens is het aanbod van geschikte fruitsoorten beperkt tot koolhydraatarme (en veelal zure) fruitsoorten als bessen, citroen en limoen en is ook het gebruik van alcohol niet aan te raden.

Daarentegen mag u royaal gebruik maken van olie, boter, kaas, room, vlees met een vetrandje, vette vis, eieren en lekkere volle zuivel. Mocht u toch behoefte hebben aan een alcoholische versnapering dan zijn vodka, tequila en gin de dranken met het laagst aantal koolhydraten en dus het meest geschikt in combinatie met het keto-dieet.

Wilt u het keto-dieet eens uit proberen dan is het advies om u te laten begeleiden door een specialist zoals een diëtist of voedingskundige. Daarnaast zijn er apparaten op de markt die u meer inzicht geven
in uw vetverbranding zoals de Ketoscan Mini welke middels ademanalyse zeer nauwkeuring aangeeft hoeveel vet u verbrandt maar ook wanneer u op een gevaarlijk hoog niveau van vetverbranding zit waardoor uw spiermassa wordt aangetast. De meetwaarden worden netjes weergegeven in schema’s die u kunt bekijken op uw smartphone of pc. De waarden kunt u ook eenvoudig delen met uw arts of diëtist zodat uw behandelplan daarop kan worden afgestemd.